ZAMIAST SPRZEDAĆ OPONY, PRZELAŁA OSZUSTOM 5300 ZŁOTYCH
To już kolejne oszustwo w sieci. Tym razem ich ofiarą padła 45-latka, która chciała sprzedać opony. Za namową rzekomej pracownicy banku, kobieta dwukrotnie wygenerowała kod BLIK. Miał to być warunek otrzymania pieniędzy za sprzedane opony. Zamiast otrzymać pieniądze, kobieta straciła 5300 złotych.
Do zambrowskich policjantów zgłosiła się 45-latka, która została oszukana w sieci. Z ustaleń mundurowych wynika, że mieszkanka Zambrowa zamieściła ogłoszenie na jednym z portali aukcyjnych. Kobieta chciała sprzedać opony. Ze sprzedającą, poprzez komunikator, skontaktował się potencjalny klient. Kobieta dowiedziała się, że aby otrzymać płatność, musi wejść w przesłany jej link. Kiedy to zrobiła, została przekierowana na stronę swojego banku, gdzie wpisała login i hasło. Po chwili telefonicznie skontaktowała się z nią kobieta i powiedziała, że sprzedająca musi podać jeszcze kod BLIK. 45-latka tak też uczyniła. Po chwili zauważyła, że z jej konta pobrano 3000 złotych. Rzekoma pracownica banku zapewniała klientkę, że te pieniądze zostaną jej zwrócone. Następnie dzwoniąca poleciła 45-latce, aby ta ponownie wygenerowała kod BLIK. Po wykonaniu tej czynności kobieta miała otrzymać pieniądze za opony oraz zwrot całej kwoty pobranej z jej konta. Kiedy ponownie podała kod BLIK, z jej konta zostało wypłacone 2300 złotych. W taki sposób kobieta straciła łącznie 5300 złotych.
Ostrzegamy!
- nie klikaj w nieznajome linki, a tym bardziej nie wpisuj tam danych do swojego konta,
- weryfikuj, kto do Ciebie dzwoni czy pisze,
- zachowaj czujność i rozwagę we wszystkich decyzjach finansowych.