Aktualności

Myślał, że pomaga bratu, a stracił pieniądze

Data publikacji 31.10.2025

Cyberprzestępcy, podszywając się pod właścicieli kont społecznościowych, wysyłają do ich znajomych wiadomości z prośbą o kody BLIK. W ten sposób mężczyzna stracił 1000 złotych. Myślał, że pomaga bratu. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść oszustom.

Do zambrowskich policjantów zgłosił się 47-latek. Poinformował mundurowych, że został oszukany. Jak ustalili funkcjonariusze, ktoś włamał się na konto społecznościowe brata mężczyzny, a następnie podając się za niego, poprosił za pośrednictwem komunikatora o opłacenie zamówienia BLIK-iem. Mieszkaniec powiatu zambrowskiego przekazał, że korespondując z rzekomym bratem, wygenerował kod BLIK, który mu przesłał. Chwilę później, podczas rozmowy z bratem okazało się, że ktoś zhakował jego konto i wysyłał prośbę o BLIK-a. W wyniku oszustwa stracił 1000 złotych.

Ostrzegamy! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.

Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:

  • weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
  • nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem,
  • pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
  • dodatkową ochroną naszego konta może być dwuskładnikowe uwierzytelnienie. Wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź.
  • Pamiętajmy również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej.
Powrót na górę strony