Stracił 30 tysięcy złotych, bo uwierzył oszustom
Złapany w sieć kłamstw oszustów 56-letni mieszkaniec powiatu zambrowskiego, za pomocą kodów BLIK, wpłacił na ich konto 30 tysięcy złotych. Myślał, że w ten sposób zabezpieczy swoje oszczędności przed złodziejami. Zasada ograniczonego zaufania w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi usługi finansowe lub bankowe jest zawsze aktualna.
Do policjantów z zambrowskiej komendy zgłosił się 56-latek, informując, że padł ofiarą oszustów. Tego samego dnia, mężczyzna odebrał telefon od rzekomego pracownika banku. Podczas rozmowy z oszustem dowiedział się, że ktoś próbował na jego dane zaciągnąć kredyt. Mężczyzna z którym rozmawiał 56-latek poinformował go, że musi wpłacić swoje oszczędności na specjalnie zabezpieczone konto, na którym będą bezpieczne. Mieszkaniec powiatu zambrowskiego, chcąc zabezpieczyć swoje pieniądze, uwierzył oszustom i wykonywał ich polecenia. Wypłacił ze swojego konta wszystkie oszczędności, a następnie wpłacił je we wpłatomacie na konto przestępców używając przy tym kodów BLIK podanych przez oszustów. W ten sposób 56-latek stracił 30 tysięcy złotych.
Rozsądek i ograniczone zaufanie do rozmówców przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych to podstawa. Oszuści w prosty sposób mogą podszyć się pod numer danej placówki, a następnie dzięki uzyskanym podczas rozmowy danym, są jeszcze bardziej skuteczni w namówieniu ofiary do wykonania ich poleceń. Apelujemy, by w podobnej sytuacji natychmiast rozłączyć się i osobiście skontaktować ze swoim bankiem!